Copy & Content mkt

Algemeen

“Content die blijft plakken zit op het kruispunt van emotie, functionaliteit en data.”

Wie vandaag nog wil opvallen met zijn content, kan er maar beter doordacht mee omgaan. Elke boodschap die uit mijn pen vertrekt, speelt in op emotie, data en functionaliteit. Emotie om de content een menselijke touch te geven, om de doelgroep echt te betrekken. Functionaliteit om ook een echte meerwaarde te bieden en data om bij de juiste mensen terecht te komen.

 

Uiteraard met een stevige brok creativiteit. Mensen ontroeren, verrassen, doen lachen.

 

Wat denk je? Content nodig? Ik help graag. Zowel met een algemene contentstrategie, met straffe copy, met een script voor je film, een toffe radiospot en het opsmukken van teksten.

Werkwijze

Afhankelijk van de noden, het budget en de timing kan ik je helpen bij het opzetten van content. Uiteraard bied ik maatwerk, maar de werkwijze verloopt ongeveer zo:

1. De briefingfase

Alles vertrekt vanuit een goede briefing. We overlopen de doelgroep, de tone of voice, de stijl, het kanaal en de targets.

 

Daarna volgt een brok desktopresearch waarbij ik de briefing helemaal uitspit. Onderzoek naar het onderwerp, de doelgroep en het kanaal om zeker zo efficiënt mogelijk te werken.

2. Creatief proces

Tijd om die briefing om te zetten in een creatief idee. Een concept, dat we vertalen naar de juiste boodschap. Volgens jullie tone-of-voice, noden en kanalen. Daarbij houden we altijd rekening met SEO– en andere regels.

 

Met de nodige humor als dat gepast is, uiteraard volgens de regels van het taalspel en altijd met efficiëntie in het achterhoofd. Niet zomaar creatief.

3. Feedbackronde

Misschien zitten we er meteen boenk op met onze creatie, maar dat zou toch heel straf zijn. Dus voorzien we altijd minstens een feedbackronde. Daarin krijg je als klant het podium.

 

Waar zie je verbetering? Klopt de inhoud helemaal? Correcties nodig? Na jullie feedback ga ik opnieuw aan de slag, tot de content helemaal juist zit.

Trouwens

Eigenlijk is een kroket gewoon een pureeschnitzel

- Niel Van Herck
Enkele voorbeelden
All
  • All
  • Design
Samenwerken? klinkt De max!